יצרנית Qwest זועמת על בול פארמה: “חייבת לנו 1.5 מיליון דולר ומפרה סימני מסחר”

בעקבות הליכי חדלות הפירעון של בול פארמה, חברת הקנאביס הקנדית דציבל מצטרפת לשורת הנושים ומאשימה את החברה הישראלית בחובות גדולים ומכירת מוצרים ללא אישור. הנהלת דציבל מחפשת שותף ישראלי אחר

חברת הקנאביס הקנדית המצליחה דציבל (Decibel), אשר כ-15 זנים מהמותג שלה קווסט (Qwest) משווקים כיום בישראל, טוענת שחברת בול פארמה (BOL Pharma) הישראלית, מפיצת מוצריה בארץ, חייבת לה יותר מ-1.5 מיליון דולר עבור סחורה שהיא רכשה, ייבאה, מכרה ולא שילמה תמורתה.

עוד טוענת דציבל, כי בול פארמה וצדדים נוספים הפרו ומפרים בימים אלה סימני מסחר רשומים שלה, בין היתר “במכירת מוצרים לא מורשים”. דציבל מתכוונת בכך כנראה לבתי מסחר ובתי מרקחת שעדיין מוכרים את מוצרי Qwest שנמכרו להם לאחרונה על ידי בול פארמה.

הודעתה של דציבל הוגשה לבית המשפט במסגרת הליכי חדלות פירעון שבול פארמה פתחה בשבוע שעבר, כפי שפורסם לראשונה במגזין קנאביס. עד עתה הצטרפו כנושים להליך גם בנק מזרחי וחברת ימקו-ידפז ובשבועות הקרובים צפויים להצטרף גורמים רבים נוספים שהחברה חייבת להם כספים.

צנצת ופרחי טרפי סלרפי, אחד הזנים המצליחים של דציבל בישראל
צנצת ופרחי טרפי סלרפי, אחד הזנים המצליחים של דציבל בישראל (תמונה: אתר קנאביז)

בענף יש מי שטוען שכמו לדציבל, בול פארמה חייבת כספים גם לאחת או יותר מהחברות האחרות שאת תוצרתן היא משווקת או התכוונה להתחיל לשווק, בהן פלנטיישנס סיריז (Plantations Cérès), טרו פייר (True Fire)קנארה (Cannara)קוואדאסנס (Quadessence) וביוקאן פארמה (BioCann Pharma).

עוד יש מי שטוען בתעשייה כי הנהלת BOL ידעה לכאורה מזה זמן שהיא צפויה להגיע לחדלות פירעון ולמרות־זאת האריכה הסכמים והמשיכה להתחייב לתשלומים. דברים דומים ואף חמורים יותר עלו מצדה של אחת ממחזיקות המניות בחברה בעצמה, שאף טענה ל”מסע הסתרה” של ממש.

בשלב זה לא ידוע האם דציבל, שמוצריה זכו לאהדה בקרב הצרכנים הישראליים, כבר סיכמה עם משווק ישראלי אחר שייבא וישווק את מוצריה כאן. כן ידוע שמנהל השיווק של דציבל, אדם קואטס, ניהל לאחרונה שיחות שונות עם כמה וכמה מחברות הקנאביס הישראליות בעניין זה.

בתשובה למגזין קנאביס אמר קואטס כי בהחלט יש בכוונת דציבל להשיק מחדש את מוצריה בישראל, יחד עם משווק אחר שאת שמו קואטס העדיף לא למסור בשלב זה. הוא כן מסר כי “נחזור חזקים וטובים מתמיד, נפרסם פרטים בקרוב. מה שאני יכול לומר הוא שה-GCC יחזור והוא נראה טוב יותר ממה שהיה אי פעם”.

כזכור, בפנייתה לבית המשפט בבקשה להורות על צו לעיכוב כל ההליכים נגדה, הסבירה בול פארמה כי לא נותרו ברשותה יתרות מזומנים מספיקות עד כדי כך שהיא צפויה להיכנס לגירעון תפעולי בסך 3.7 מיליון ש”ח כבר במהלך חודש זה (אפריל 2024).

בנוסף הודיעה כי צברה חובות בסך 26 מיליון שקל לספקים, 8.6 מיליון שקל לבנק, מאות־אלפי שקלים בשכר עובדים לחודש מרץ שטרם שולם, וכן חובות נטענים מצד תובעים בתיקים אחרים שכבר מתנהלים כנגדה בבית המשפט עוד קודם להכרזה על חדלות פירעון.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר